Een veilige school begint bij signaleren
“Sommige verhalen blijven onzichtbaar, begraven achter een glimlach”
Een veilige schoolomgeving begint bij leraren die méér zien dan gedrag alleen. In deze lezing neemt ervaringsdeskundige Betty van Brunschot je mee in de vaak verborgen wereld van kindermishandeling en trauma. Hoe herken je de stille signalen? Hoe geef je woorden aan wat je voelt? En hoe kun jij als professional het verschil maken, juist wanneer het lastig te duiden is?
Deze lezing biedt herkenning, inzicht en handvatten voor een krachtig en zorgvuldig gebruik van de meldcode in je team.
Over de spreker:
Betty van Brunschot weet als geen ander hoe het voelt om als kind te leven met een geheim dat te groot is om te dragen. Als ervaringsdeskundige en krachtige spreker neemt ze je in deze lezing mee in haar levensverhaal – rauw, eerlijk en hoopvol. Ze laat zien wat vaak verborgen blijft bij kinderen die te maken hebben met kindermishandeling en trauma. Ze heeft een missie: taboes doorbreken, echte gesprekken voeren en anderen inspireren om vanuit hun eigen kracht te groeien. Haar verhaal raakt, motiveert en zet aan tot handelen.
Met haar verhaal helpt ze jou als professional om beter te signaleren, begrijpen en ondersteunen. Deze lezing is een waardevolle en indringende manier om binnen jouw schoolteam het gesprek over de meldcode te openen en te verdiepen.
Mis deze kans niet om als team stil te staan bij wat er soms onzichtbaar blijft in je klaslokaal – en hoe jij het verschil kunt maken.
📅 17 september
🕒 14:30 - 16:00
Laat je raken. Laat je inspireren. En geef stem aan wie te lang stil bleef.