-
ik kan uitleggen hoe leren werkt vanuit de cognitieve psychologie
-
ik heb inzicht gekregen in het belang van kennis
-
ik kan de cognitieve psychologie en het belang van kennis vertalen naar mijn eigen schoolpraktijk
Wanneer: dinsdag 8 oktober
Waar: KC O3 - Jan van Nassau
Tijd: 11.15 – 12.30 uur
Wat: het gesprek voeren over inclusief onderwijs en het delen van expertise binnen de wijk
Denkvraag vooraf: Wat versta je als school onder inclusief onderwijs ? Hoe zie je jouw volgende stap voor je?
Agenda:
De deelnemers gaan per stamgroep (zie bijlage) het gesprek aan over waar hun school staat op het gebied van inclusief onderwijs.
Stamgroepen:
SCOH heeft de scholen en daarmee de directeuren per 2023-2024 ingedeeld in stamgroepen. Dit staat los van de intervisie van intern begeleiders die al geruime tijd bestaan.
De indeling van de stamgroepen is grotendeels wijkgebonden (met uitzondering van Rijswijk/Scheveningen). Uiteraard zijn de scholen van de andere besturen minstens zo belangrijk om de beweging richting inclusief onderwijs binnen de wijk mogelijk te maken. Ten behoeve van deze bijeenkomst zullen we deze stamgroepen aanhouden. Per stamgroep zal er een gespreksleider zijn.
Centrum/Haagse Hout van Hoogstraten Waalse Louise de Coligny M.M. den Hertog/Wondersteboven Oranje Nassau O3: Henny Bult Prinsehage Meester Schaberg |
Escamp De Ark De Gantel De Waterlelie Ds Karres Springplank Leyenburg Prof. Anemaschool: Marianne Mens Koetsveld |
Centrum/Laak Comenius Paul Kruger Gerth van Wijkschool/Kosmos D.A. vd Bosch/Da Vinci P. Oosterlee : Jochebed de Jong De Ontmoeting Prinses Irene De Horizon |
Segbroek/Loosduinen Bavinck De Elout De Vliermeent O.G. Heldering De Spiegel W.E. den Hertog: Jannine Dijkstra Kindcentrum Vroondaal |
Scheveningen/Rijswijk Da Costa De Meerpaal De Vuurtoren Oranjeschool: Joyce Kalkhoven Het Mozaiek De Poort Rehoboth |