Leernetwerk Gedrag – Jouw plek voor inspiratie, verdieping en verbinding!
Ben jij leerkracht, intern begeleider of gedragsspecialist? Werk je met hart en ziel aan het sociaal-emotioneel leren van je leerlingen? En begeleid je collega’s of kinderen bij gedragsvraagstukken? Dan is het Leernetwerk Gedrag er speciaal voor jou!
 Binnen SCOH geloven we in blijvende ontwikkeling. Daarom is dit netwerk opgezet voor en door collega’s: om te inspireren, kennis te delen en samen sterker te worden in het omgaan met gedrag in de klas. Of je nu barst van de ideeën, snakt naar nieuwe inzichten of gewoon wilt sparren met vakgenoten — je bent van harte welkom!
Wat kun je verwachten?
  • Inspirerende lezingen van experts en ervaringsdeskundigen
  • Netwerkmomenten met collega’s uit het veld - een plek om jouw expertise te delen of vragen in te brengen
Agenda schooljaar 2025–2026 (tot nu toe):
🗓️ 17 september | 14:30–16:00
Lezing Betty van Brunschot – Over kindermishandeling, trauma en signalering
🗓️ 17 november | Netwerkbijeenkomst voor gedragsspecialisten – Verankering methode sociaal-emotioneel leren
🗓️ 3 maart | 16:00–17:30
Presentatie Rebecca Verduin – Meidenvenijn: hoe haal je het venijn uit je groep?

🗓️ 2 juli | Netwerkbijeenkomst voor gedragsspecialisten – Verankering methode sociaal-emotioneel leren
Heb je een expertise die je graag wil delen? Snak je naar een specifieke training of opfriscursus? Laat van je horen!
📩 Mail ons via: info@scohacademie.nl
🔍 Bekijk de Agenda voor een actueel overzicht en meld je aan.
We hopen je snel te zien bij één van onze bijeenkomsten!
Tot dan!

Het leernetwerk Gedrag wordt gecoördineerd door:

Michelle Leijnse & Rebecca Verduin
Afbeelding
Michelle
Coördinator
Michelle Leijnse & Rebecca Verduin

Evenementen voor dit leernetwerk

  • Inzicht in de stille signalen van kindermishandeling en trauma - waarom het soms zo moeilijk te herkennen is.
  • De kracht van het eigen verhaal: ervaringsdeskundigheid als spiegel. 
  • Versterking van signalering en het gebruik van de meldcode binnen het team - handvatten om als schoolteam het gesprek aan te gaan over signaleren en handelen volgens de meldcode
  • Welk leerling volg systeem gebruikt jouw school?
  • Wat zijn de positieve punten?
  • Waar loop je tegen aan?
  • Hoe zorg je voor een doorgaande lijn?
  • Wat wordt er gedaan met de uitslagen van de lijsten?
  • Waar wil je dit jaar op ontwikkelen en wat heb je daarvoor nodig?
  • signalen van kindermishandeling eerder en beter herkennen en documenteren 
  • zorgsignalen effectief bespreekbaar maken in je team en met ouders
  • jezelf stevig en zichtbaar positioneren als aandachtsfunctionaris 
  • Hoe uit meidenvenijn zich en waarom is het zo lastig te herkennen?
  • Wat is het verschil tussen het pestgedrag van jongens en meisjes
  • Praktische tools om het venijn uit de groep te halen en een veilige sfeer te creëren
  • Hoe is het afgelopen schooljaar gegaan?
  • Wat ging er goed?
  • Heb je het gestelde doel behaald?
  • Waar ga je volgend jaar aan werken?